Vždy je nutné bance doložit, že pro splácení hypotéky máte dostatečné příjmy, přiměřené výdaje a že nemovitost, kterou budete ručit, má dostatečnou hodnotu. Konkrétní výčet dokladů se liší v závislosti na účelu úvěru, způsobu zajištění a osobě žadatele. Mezi obvyklé dokumenty ale patří:
- žádost o úvěr (tiskopis, který má každá banka vlastní)
- průkaz totožnosti všech spolužadatelů
- potvrzení o příjmech všech spolužadatelů (zaměstnanci od zaměstnavatele, podnikatelé daňové přiznání)
- náhled kupní smlouvy či smlouvy o smlouvě budoucí kupní (v případě koupě), stavební povolení, projekt, rozpočet, smlouva o dílo (v případě rekonstrukce či výstavby), rozhodnutí o dědictví (v případě dědictví), původní úvěrová smlouva (v případě refinancování)
- podklady pro odhad ceny nemovitosti (ty si může vyžádat odhadce)
V pozdější fázi vyřizování je třeba bance obvykle dodat:
- potvrzení o vinkulaci pojistného plnění
- potvrzení o zaplacení části kupní ceny, kterou hradíte z vlastních prostředků
- potvrzení o návrhu na vklad zástavního práva do katastru nemovitostí